نمایش نوار ابزار

امنیت کنیسه های یهودیان در ایران بیش از امنیت آنها در آمریکا و اروپا است

چهارشنبه 5 مهر 1402

همایون سامه یح نماینده کلیمیان در مجلس و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و اروگوئه در ملاقات با دیگو رژس، رییس گروه دوستی پارلمانی اروگوئه با ایران، با اشاره به وضعیت مناسب زندگی یهودیان در ایران گفت: یهودیان در جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ گونه مانع یا فشاری به آیین های دینی و فرهنگی خود می پردازند. امنیت در کنیسه های ما در ایران بیش از امنیت کنیسه ها در آمریکا و اروپا است.

عضو کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه گزارش های اشتباهی از طرف برخی رسانه ها و کشورها از جامعه اقلیت دینی به ویژه یهودیان و کلیمیان ایران منتشر می شود که هیچ ربطی به واقعیت موضوع ندارد. ما در ایران مهد کودک، مدرسه، بیمارستان، و انجمن مستقل خود را داریم که جمهوری اسلامی ایران در آرامش این بستر را برای شهروندان ما فراهم کرده است.

نماینده کلیمیان در مجلس تصریح کرد: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به ازای هر ۳۰۰ هزار نفر جمعیت یک نماینده در مجلس شورای اسلامی وجود دارند ولی ایران این امتیاز به اقلیت های دینی داده شده است که حتی ما با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر در مجلس برای دفاع از حقوق خود کرسی داشته باشیم.

سامه یح با اشاره به تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران گفت که این شرایط به ملت جمهوری اسلامی ایران و جامعه یهودیان در ایران نیز آسیب رسانده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برخلاف اروپا، ما در ایران نیازی به حضور نیروهای امنیتی برای حفاظت از کنیسه ها و مدارس یهودی نداریم و امنیت شخصی ما بسیار بالاست و ما در کنار دیگر شهروندان در صلح زندگی می کنیم.